Co je funkční trénink?

Síla má mnoho podob. Ve sportu stejně jako v životě. Klasicky je siláctví hodnoceno podle obvodu bicepsu či podle toho, kolik zvednete na benči, jakoby právě tyto ukazatele rozhodovaly o síle jedince.

Benčpress je skvělý cvik, ale pokud nejste zaměstnán jako hydraulický zvedák, pak jej v běžném životě příliš nevyužijete – dokázat zvednout sto kilo na lavičce ve fitku vám totiž ze svízelné situace patrně nepomůže. Ani v armádě nebo v zápase vám nafouknuté, avšak nefunkční svaly nejsou mnoho platné.

Cvičební trendy opsaly pomyslný kruh a navrátily se do bodu, kdy začal být opět kladen důraz na budování svalů schopných provádět přirozené aktivity v přirozeném prostředí. Budování svalů, které nejsou jen pro parádu. Budování svalů, které fungují.

Co je vlastně funkční trénink?

Název funkční trénink do značné míry popisuje to, o co zde jde především – totiž o zapojování více svalových skupin naráz pomocí cviků, které se spoléhají na tlaky, tahy, rotace, závěsy, dřepy a další esenciální cvičební pohyby. V současnosti se pod souslovím funkční trénink skrývá široká plejáda nejrůznějších cvičení s rozličnými cvičebními pomůckami či naopak pouze s vlastní vahou.

Tabata, HIIT, kruhové tréninky všeho druhu či populární makačka jménem Crossfit. Funkční cvičení s TRX vzniklé z potřeb amerických mariňáků. Bezkonkurenční oblastí rozvoje funkčních tréninků byla vždy bojová umění - pro svou orientaci na cviky rozvíjející skutečné bojové dovednosti.

Funkční trénink není jen módní trend

Funkční trénink zlepšuje výdrž, sílu, pohyblivost, pružnost či stabilitu a přispívá ke zlepšení základní pohybové zdatnosti, což má za následek lepší výkonnost těla ve všech oblastech jeho činnosti.

Kombinuje se aerobní a anaerobní aktivita a dochází tak k pálení tuků i tvorbě čisté svaloviny. Spolu se správnou stravou a jejími doplňky pro maximální efekt provádí tento typ cvičení s lidským tělem hotové zázraky z hlediska výkonnosti i estetiky. Může se zdát, že se jedná o módní trend, ale existují doklady o tom, že funkční tréninky v podstatě používali již římští gladiátoři.

Proč?


Spousta lidí si pokládá otázku, proč se hýbat a pravidelně cvičit? K čemu je to dobré? Možná dokážete pochopit to, že někdo chce zhubnout. Ale ostatní? Proč by se člověk, který je se svojí postavou spokojený, měl pravidelně hýbat? Nabízím pár pádných důvodů:

1. Psychika

Uvolníte se, oprostíte se od práce a stresu, získáte sebevědomí např. i proto, že zhubnete, při cvičení uvolněné endorfiny navozují pocit dobré nálady, a cvičení je i zábava (se mnou určitě :)).

2. Stav páteře

Bolí Vás záda nebo hlava? Je to kvůli Vaším zkráceným a oslabeným svalům zad, břicha, prsou a krku. Cvičení bolesti odstraní.

3. Zrychlení metabolismu

Zvýšením objemu svalů na svém těle zvýšíte svůj bazální metabolismus (Vaše tělo spotřebuje víc kalorií na svůj provoz i v klidu), každý 1 kg svalů, který získte navíc, zvýší Vaši denní spotřebu zhruba o 50 kcal, když zvednete svůj podíl svalů o 5 - 10 kg (samozřejmě nejlépe výměnou za tuky), může sníst každý den v podstatě o jedno jídlo víc...a to i v den, kdy necvičíte. Při hodině intenzivního cvičení spálíte dalších 400 až 800 kcal!

4. Trávení

Při cvičení se hýbou také střeva, upraví se trávení, odstraníte zácpu i nadýmání.

5. Imunita

Trénovaný organismus lépe odolává všem virům a bakteriím.

6. Srdce a mozek

Při cvičení dochází ke zvýšení tepu (tepové frekvence) a tím lepší prokrvení mozkových i srdečních buněk a cév. Srdce pracuje rychleji a víc a stává se výkonnější.

7. Rekonvalescence

Trénovaný organismus se rychleji uzdravuje po úraze, nemoci apod.

8. Pokožka

Je hladší, méně suchá, vypadá mladistvěji a pocením se čistí póry, dále také zabraňuje nepříjemnosti nazývající se CELULITIDA!

9. Koordinace a rovnováha

Svaly se naučí mezi sebou spolupracovat a usnadní tak každou běžnou činnost.

10. Prevence úrazu

Tzv. nárazový sportovec je horký adept na úraz, jestliže cvičíte pravidelně, máte pohybový aparát připravený lépe na jakýkoliv pohyb a tím zmírníte riziko úrazu.

11. Prevence a léčba osteoporozy (řídnutí kostí)

Pokud správně cvičíte, máte pevné svaly, jsou pevnější a pružnější i vazy a také kosti jsou hustější a tvrdší.

12. Zlepšení zdravotního stavu

Cvičit může a má každý, i ten kdo má např. nemocné srdce, diabetik apod. Cvičení, nejlépe pod odborným dohledem, má i tady velký význam.

13. Pohoda

Už po krátké době cvičení na sobě pozorujete změny k lepšímu, lepší pocit ze sebe sama a ze svého těla!

Ceník


Individuální osobní trénink 1 lekce (55 minut)350 Kč
Individuální osobní trénink 1 lekce (55 minut) student *320 Kč
Výživa & lifestyle - formou konzultace500 Kč / hod

Zvýhodněné permanentky

Individuální osobní trénink 10 lekcí2 800 Kč
Individuální osobní trénink 10 lekcí student *2 600 Kč

Ceny pro dvojice

Individuální osobní trénink 1 lekce (55 minut)450 Kč / dvojice
Individuální osobní trénink 10 lekcí **4 000 Kč / dvojice

Cena tréninku nezahrnuje vstup do fitcentra. Podrobný ceník naleznete na stránkách Body Centra
* Studenti se musí prokázat platným průkazem (ISIC) či potvrzením o studiu.
** Cena je podmíněná koupí dvou permanentek (pro obě osoby ze dvojice).
*** Platnost permanentek je půl roku. Storno podmínky: při vrácení je stržen storno poplatek ve výši 40% z nevyčerpané hodnoty permanentky.

Michaela Karbanová
Michaela Karbanová

Kontakt

  • Jmenuji seMichaela Karbanová
  • E-mail
    zc.avonabrak-aleahcim@ofni
  • Telefon+420 736 740 070

Napište mi

Kontaktovat mě můžete pomocí formuláře níže, případně také na e-mailové adrese a telefonu, které najdete v pravé části stránky.

Odeslat zprávu

Zpráva byla úspěšně odeslána. S odpovědí Vás budu kontaktovat na zadané kontaktní údaje.
Děkuji za Váš zájem!